Dieta arbuzowa czyli głodówka bez głodowania

Głodówka bez głodowania

Dieta arbuzowa czyli głodówka bez głodowaniaGłodówka jest doskonałym sposobem doraźnego oczyszczenia organizmu, ale ma pewną zasadniczą wadę. Otóż oczyszczanie wiąże się z wydalaniem do przewodu pokarmowego dużych ilości toksyn, które – ze względu na brak błonnika pokarmowego – nie są transportowane w kierunku odbytu, więc zalegają w jelitach, skąd są wchłaniane do organizmu. By temu zapobiec, zalecane są lewatywy, które jednak nie usuwają toksyn z całego przewodu pokarmowego, szczególnie żołądka i jelita cienkiego, a jedynie z końcowego odcinka przewodu pokarmowego – z jelita grubego. Tych wad pozbawiona jest głodówka bez głodowania.

Dieta arbuzowa

Długość diety powinna wynosić 5 – 7 dni. Jej podstawą są koktajle błonnikowe z dodatkiem arbuzów, które można pić w dowolnych ilościach, jeśli tylko przyjdzie na nie ochota. Poza koktajlami, można jeść arbuzy, także w dowolnych ilościach.

Dietę można przeprowadzić 1 – 3 razy w roku w sezonie dojrzewania arbuzów, czyli od połowy czerwca do końca września.

Istota głodówki bez głodowania

Dieta arbuzowa jest w istocie głodówką, gdyż nie dostarcza organizmowi dostatecznej ilości kalorii, zmuszając go tym samym do wykorzystania zapasów energii w postaci tkanki tłuszczowej, jednak dostarcza mu ważne w procesie oczyszczania substancje: wodę, błonnik, witaminy i minerały zawarte w koktajlach, a także witaminy wytwarzane przez bakterie acidofilne w jelicie grubym.

Korzyści z przeprowadzenia głodówki bez głodowania

Celem tej specyficznej głodówki jest odkwaszenie organizmu, co ma zasadniczy wpływ na jego funkcjonowanie. Dodatkową korzyścią jest pozbycie się 3 – 5 kilogramów zbędnych substancji – patologicznego śluzu i kamieni kałowych, a także tłuszczu.

Autor: Józef Słonecki
źródło:Głodówka bez głodowania


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *